Nesma-startpagina Forums Sizing Sizing – FPA Validatie van USPS-adressen

Getagd: , , ,

Bekijken 5 berichten - 1 door 5 (van 5 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #15977
    SueHannan
    Deelnemer

    Wow dit was een hele mond vol. Ik heb veel van deze zelfde scenario's en moet de beste manier begrijpen om het op maat te maken. Ik gebruik de NESMA Estimated dimensioneringsmethode.

    Ik gebruik USPS om het adres te valideren, dus in dit geval, het lijkt erop dat ik een EIF zou hebben (voor het adres dat USPS naar mij terug zal sturen) en een EQ voor het USPS-adres dat op verzoek van validatie naar de klant wordt geretourneerd (met andere woorden, de EQ die de gebruiker ziet als het USPS-adres en deze kan selecteren of het ingevoerde adres kan behouden) en een EIF voor het adres dat USPS bewaart en onderhoudt. Wat betreft een extra EQ (dat is het bericht van mijn systeem naar de USPS-webservice) en de EI (voor het bericht terug met het geldige adres)…Ik kies ervoor om deze niet afzonderlijk te tellen, aangezien ze deel uitmaken van de primaire EQ die de klant ontvangt als het USPS-adres om te gebruiken of te behouden wat de klant in het systeem heeft ingevoerd.

    Ik gebruik ook Google maps om te controleren of het adres geldig is en om te zien waar ik kan bezorgen. Ik kan me voorstellen dat het hetzelfde wordt geteld als het USPS-scenario hierboven.

    Kun je helpen?? Bedankt.

    #15988
    SueHannan
    Deelnemer

    Laat me weten of iemand input heeft…bedankt!

    #15991
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    Klinkt volkomen logisch voor mij.

    #15992
    SueHannan
    Deelnemer

    openhartig, Ik keek terug naar mijn regels en hier is wat we hebben vastgelegd voor zover we een webservice of applicatie voor de back-end gebruikten.

    Wanneer gegevens worden doorgegeven (die geen eigendom zijn van of worden onderhouden door het systeem dat wordt geteld) naar een webservice of een andere laag, we beschouwen deze systemen als onderdeel van hetzelfde systeem, dus in dit geval beschouwen we een ILF, en EI / EO / EQ.

    Wanneer gegevens worden opgeslagen of waarnaar wordt verwezen in het systeem dat wordt geteld, en de gegevens op hun beurt worden doorgegeven aan een webservice of een andere applicatie, we beschouwen deze systemen als afzonderlijk, dus in dit geval beschouwen we een ILF en EI / EO / EQ voor het hoofdsysteem en ook EI / EO voor de communicatie met het andere systeem (of gebruiker in dit geval). Bovendien, een EIF wordt overwogen voor de permanente gegevens die naar het hoofdsysteem worden teruggestuurd.

    Dus voor het bovenstaande voorbeeld, het zou in mijn tweede alinea vallen, aangezien het ingevoerde adres wordt opgeslagen in het hoofdsysteem en ter validatie aan USPS wordt doorgegeven (en zodra bevestigd wordt vervangen door het adres van USPS of niet, afhankelijk van de reactie van de gebruiker). Dus in dit geval zou de EI / EO samen met het EIF worden overwogen.

    #15995
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    Lijkt me logisch 🙂

Bekijken 5 berichten - 1 door 5 (van 5 totaal)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.