Nesma-startpagina Forums Sizing Sizing – FPA Autorisatietabellen

Bekijken 1 post (van 1 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #2904
    Gij oude Phorum
    Deelnemer

    Regelmatig krijg ik vragen (eigenlijk weer dezelfde vraag) van onze analisten over hoe login- en autorisatiefuncties moeten worden geteld. De kern van het probleem is, dat in voorbeeld 11.1 in de Nesma 2.2 telrichtlijnen een autorisatietabel wordt geteld als FPA-tabel, zonder duidelijk te maken welke van de criteria in sectie 5.20 is tevreden. Mijn eigen motivatie is meestal: “Wij doen het zo, omdat voorbeeld 11.1 doet het zo.”

    Heeft iemand een idee hoe login- en autorisatietabellen kunnen op een integrale manier aan de regels worden gekoppeld? Aan de hand van de regels moet dit kunnen worden toegelicht, in plaats van naar een voorbeeld.

    Oorspronkelijk in het Nederlands gepost door Han Suelmann
    Met enige regelmaat krijg ik van tellers vragen (of eigelijk steeds dezelfde vraag) over het tellen van logon- en autorisatiefuncties. De essentie van het probleem is, dat in NESMA 2.2 paragraaf 10.1 een autorisatietabel als FPA-tabel wordt geteld, terwijl niet duidelijk is aan welk van de criteria in 4.20 is voldaan. Zelf kom ik bij het motiveren hiervan niet veel verder dan: we doen het zo omdat het voorbeeld in 10.1 het ook zo doet.

    Iemand een idee hoe dit helder te relateren is aan de regels? Ik denk dat dit aan de hand van de regels uit te leggen zou moeten zijn, in plaats van louter te verwijzen naar een voorbeeld.

Bekijken 1 post (van 1 totaal)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.