Nesma-startpagina Forums Sizing Sizing – FPA Grootte van webapplicaties

Bekijken 10 berichten - 1 door 10 (van 10 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #15976
    SueHannan
    Deelnemer

    Ik ben een webapplicatie aan het aanpassen en als onderdeel van de webapp, er is nog een app (binnen de grens) dat is het beheren van inhoud op de website. Mijn vraag heeft betrekking op de applicatie die de inhoud beheert. Deze applicatie vult verschillende webpagina's (van verschillende logische lay-out) met kop, voettekst, en cartridge/carrouselinhoud. We maten met behulp van de geschatte NESMA-methode, dus er worden geen DET's of RET's gebruikt. Met dat in gedachten, Ik heb voor elke webpagina een ILF overwogen met een andere logische lay-out. In aanvulling op, als de informatie op de pagina wordt onderhouden, heb ik opgenomen 3 NEE's. Verder, een EO omdat de pagina zelf niet is bepaald (met andere woorden, er kunnen 1-veel cartridges zijn). Kunt u bevestigen dat we dit nauwkeurig inschatten?? Beschouwen 3 webpagina's met verschillende logische lay-out, we zouden eindigen met 3 ILF's, 9 NEE's, en 3 Eos. Opmerking, de gebruiker is in dit geval het bedrijf de applicatie voor de website onderhouden die uiteindelijk door de klant wordt geopend.

    In aanvulling op, de startpagina (één webpagina) heeft een kop- en voettekst die wordt onderhouden. Aangezien de startpagina een ILF is die al is meegeteld met 2 EI's en de EO…dan zouden de kop- en voettekst geen extra EI's toevoegen.

    Terwijl we blijven begrijpen wat hier wordt gedimensioneerd, we hebben ook de website-app die de klant gebruikt. In dit geval, zij ontvangen (EO) de startpagina zodat het nog een EO zou toevoegen voor de gegevens van binnen de grens naar buiten (de klant).

    Is dit in overeenstemming met de NESMA regels en telpraktijken??

    #15980
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    hoi Sue,

    Ik denk niet dat je moet tellen 1 ILF per webpagina, maar een ILF voor webpagina's met misschien extra recordtypes voor webpagina's met een andere logische lay-out. Dat detail is misschien niet relevant omdat u een analyse op hoog niveau uitvoert. Elke bepaalde webpagina is een record in die ILF. De functie die u beschrijft vult de koptekst (1), voettekst (1) en carrousel (1-n) van webpagina's, waar je kunt toevoegen, wijzig en verwijder enkele van deze elementen voor een bepaalde webpagina. Voor deze functionaliteit zou ik rekenen 1 ILF en 3 NIET. Het feit dat de rest van de logische lay-out van verschillende pagina's anders kan zijn, is niet relevant voor deze functionaliteit.

    Ik twijfel over de EO die je telt. Het lijkt te zijn voor de weergave van de hele pagina. Uit uw beschrijving lijkt dit buiten het bereik van de beschreven app.

    vriendelijke groeten, openhartig

    #15986
    SueHannan
    Deelnemer

    Hallo Frank, bedankt voor je antwoord. Dus laat ik het nog eens doornemen…

    Ik heb een app die inhoud op een website vult. Het vult header (1NIET), vult voettekst (1NIET), vult de carrousel op de startpagina (1NIET), vult één cartridge A met een andere lay-out dan een tweede cartridge B (2NIET), dus al met al, 1 ILF en 5 NEE's…hoe zit het nu met de Add, Verandering, Delete…in sommige gevallen kunt u een nieuwe cartridge toevoegen (dezelfde lay-out als A) en zelfs cartridge verwijderen (dezelfde lay-out A), gooi ik een andere EI in voor het toevoegen en een ander voor het verwijderen om het te maken? 7 NEE's?

    Nu gescheiden van de app die inhoud aan de webpagina's toevoegt, ik heb een app (de website) die de klant gebruikt, dus dat is meegeteld als onderdeel van mijn totale applicatie-sizing. In dit geval, de eindgebruiker (klant), de website opvraagt ​​en de startpagina bekijkt (met de kop, voettekst, carrousel, en zeg een cartridge)…dit is mijn EO voor deze app.

    Logisch?

    #15987
    SueHannan
    Deelnemer

    Het invullen van de webpagina wordt gedaan door het bedrijf en de website is een klantgerichte applicatie. Ik beschouw deze beide apps als binnen het bereik van mijn applicatie-sizing.

    Bedankt!

    #15989
    SueHannan
    Deelnemer

    Ik herlees en ik zie nu, een ILF…3 EI's voor de Add, Wijzigen en verwijderen. Dus voor alle andere interacties, zoals toevoegen, verandering, verwijder een cartridge die tekst en url's bevat en het instellen van de voettekst en de navigatie en andere inhoud is geen afzonderlijk elementair proces?

    Ik geloof op basis van de 1-n hierboven, die rekening zou houden met alle andere interacties bij het opzetten van inhoud voor de website.

    Dank u

    #15990
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    De manier waarop ik de datastructuur zie in de meeste CMS-systemen:

    webpagina
    kop
    voettekst
    Carrousel (1-n)
    Inhoud (1-x)

    De functionaliteit die u beschrijft, onderhoudt alleen de koptekst/voettekst/carrousel-exemplaren, ik snap het
    – HFC toevoegen
    – HFC bijwerken
    – HFC verwijderen

    De weergave van de totale pagina (d.w.z. HFC + Inhoud) is een andere CMS-functionaliteit die buiten het bereik valt van de functionaliteit om HFC-voorvallen te onderhouden. Het is volkomen logisch om de EO op te nemen om de pagina aan de gebruiker weer te geven in de functionele grootte van de applicatie. Er moet andere functionaliteit zijn om de inhoud van de website te vullen.

    Een andere lay-out voor een Caroussel A en B betekent andere waarden voor de functies waarmee de HFC-exemplaren worden onderhouden in plaats van verschillende functies in mijn ogen.

    #15993
    SueHannan
    Deelnemer

    Hallo Frank, Ik geloof dat ik volg…

    Ja, we hebben één ILF voor de webpagina's. Dan voor de HFC (een RET), wij hebben 3 EI's voor de Add, Update, Delete. Echter, aangezien er twee andere RET's zijn en we geen maatvoering gebruiken met RET's, we hebben vastgesteld dat we hebben 2 x'en 3 EI's om rekening te houden met de 2 andere RET’s en de 3 EI's om toe te voegen, update, verwijder deze RET's. Dus al met al eindigden we met 1 ILF, en 9 NEE's (3 per RET). We concludeerden dit omdat de DET's in elke RET anders zijn, dus daarom een ​​andere logische lay-out die vormde 3 unieke EP's voor elke RET. Echter, de ILF is stil 1. We hebben inderdaad de EQ's/EO's verwijderd om de inhoud van de verschillende webpaginalay-outs te bekijken, omdat dit niet het primaire doel is.

    Bedankt voor al je hulp hierbij en het is logisch voor ons.

    Blijf gerust feedback geven.

    #15994
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    Sue,

    Blij dat ik kan helpen. Bedankt voor deze discussie.

    #15997
    SueHannan
    Deelnemer

    Hallo Frank, had je opmerkingen of gedachten over onze laatste post op 06/19/2017 Bij 18:43?

    #15998
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    Verder geen commentaar. Het was volkomen logisch voor mij.

Bekijken 10 berichten - 1 door 10 (van 10 totaal)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.