Nesma-startpagina Forums Uitbesteding Hoe productiviteit en innovatie te combineren

Bekijken 4 berichten - 1 door 4 (van 4 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #4215
    Ian Alyss
    Deelnemer

    We hebben een nieuw voorraad- en magazijnbeheersysteem nodig. We hebben een pakketselectieproces uitgevoerd en we hebben geconcludeerd dat geen van de beschikbare oplossingen aan onze behoeften voldoet. De grote ERP-oplossingen hebben te veel functionaliteit en zijn veel te duur. De meer betaalbare oplossingen kunnen het benodigde ordervolume niet aan. Daarom willen we een leverancier selecteren die voor ons een oplossing op maat kan bouwen.

    Hoe kunnen we een leverancier selecteren die een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt? (hoge productiviteit) maar zorg er tegelijkertijd voor dat we de meest innovatieve oplossing krijgen die er is. Moeten we alleen op zoek gaan naar lokale Ierse bedrijven of moeten we ook kijken naar Europese of wereldwijde spelers?

    Alle suggesties zijn welkom.

    #4232

    Ian, dit is een heel interessante vraag, tenminste het innovatiegedeelte. Het meten en benchmarken van productiviteit is niet zo moeilijk en er zijn veel nuttige referenties hier op de Nesma-site die je daarbij kunnen helpen, zoals bijvoorbeeld de Mini Guides die momenteel worden geschreven door de Nesma-werkgroep FPA in Contract(ing) (koppeling)

    Het meten van innovativiteit is een andere vraag. Dit lijkt een groot meetprobleem te zijn, en zoals altijd zou ik het boek ‘How to meten iets’ door Douglas Hubbard voor elke meetuitdaging. Het lezen van dit boek zal u zeker helpen om dat probleem op te lossen.

    Naast innovativiteit, Ik raad je aan om ook in de gaten te houden in hoeverre de oplossing toekomstbestendig is. Ik ben tegenwoordig getuige van veel complete herontwikkelingen van grote toepassingen die nog niet eens zo lang geleden als zeer innovatief werden beschouwd. Nu moeten ze worden vervangen, ofwel omdat de leverancier van de technologie de technologie niet langer ondersteunt, of omdat het onmogelijk of extreem duur is om geschoold personeel te vinden dat die technologie kan onderhouden.

    Ik hoop dat dit nuttig is.

    #4300

    De meest innovatieve oplossing die ik heb gezien is IBM Watson. U kunt bestanden met gegevens uploaden en deze worden door de Watson geanalyseerd. Grafieken en dia's worden automatisch gemaakt of kunnen worden gemaakt op basis van vragen die u Watson in een natuurlijke taal stelt.

    Op dit moment zijn het nog Excel- of csv-bestanden die kunnen worden geüpload, maar het ziet er erg goed uit.

    #4383
    Hans Kuijpers
    Deelnemer

    Ian, een andere benadering die helpt om innovatief te zijn, is het creëren van flexibele, gemakkelijk te wijzigen software. Wanneer je software modulair bouwt en de code goed te onderhouden is, is het eenvoudig om functionaliteit te veranderen op de manier die het bedrijf wil. De time-to-market is beter voor goed onderhoudbare software.

    Er is een empirisch onderzoek van deze relatie, waar een vijfsterren systeem beter te onderhouden is dan een een sterrensysteem. De voordelen voor het bedrijf zijn duidelijk en significant voor beter onderhoudbare systemen.

    Tenslotte: Wees niet bang om op maat gemaakte software te bouwen. Wanneer geen enkele pakketoplossing aan uw vraag voldoet, kies niet voor een pakket. Beter waar je voor kiest 100% op maat gemaakt, vervolgens veel op maat gemaakte software naast uw pakketoplossing.

Bekijken 4 berichten - 1 door 4 (van 4 totaal)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.