Nesma-startpagina Forums Sizing Hoe zijn de kosten van dimensionering verdeeld over de meetfasen??

Bekijken 5 berichten - 1 door 5 (van 5 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #2163
    Luigi Lavazza
    Deelnemer

    Ik ben geïnteresseerd in hoe de kosten van functiepuntmeting worden verdeeld over de meetactiviteiten en fasen. Ik heb een heel eenvoudige vragenlijst opgesteld (beantwoorden duurt niet langer dan drie minuten!) op de volgende URL:
    http://kwiksurveys.com/s.asp?sid=aazttngx1iibno6450647

    Als u geïnteresseerd bent om uw deskundige mening over dit onderwerp bij te dragen, ga alsjeblieft en vul de vragenlijst in, alstublieft.

    Als u opmerkingen of opmerkingen heeft, post ze alsjeblieft op dit forum, of stuur ze rechtstreeks naar mij (luigi.lavazza[Bij]uninsubria.it).

    Bedankt voor uw deelname aan de enquête!

    #2185

    Luigi, dat is erg interessant. Ik heb zojuist de enquête ingevuld. Ik begrijp dat je geïnteresseerd bent in IFPUG, maar aangezien dit het Nesma-forum is, misschien kun je de vragenlijst ook wat meer afstemmen op de Nesma-methode. Dan heeft u minimaal één extra vraag nodig: het type meting (gedetailleerd, Nesma geschat of Nesma indicatief).

    Ik hoop dat je bereid bent om wat onderzoeksresultaten terug te geven aan de Nesma-gemeenschap. Dat zou heel interessant zijn!

    #2196
    Frank Vogelezang
    Sleutelmeester

    Het zou inderdaad interessant zijn om te weten of de resultaten variëren voor de FSM-methode die wordt gebruikt, of het IFPUG is, Nesma, SiFPA of COSMIC.

    #2580
    Micha Verboeket
    Moderator

    Ik heb ook de enquête ingevuld.

    Met de huidige vragen krijg je geen inzicht in mogelijke verschillen in de resultaten (bv. waarom is het dat fase x een hoge variantie heeft of zoveel meer tijd kost dan fase y?), dus je kunt je alleen identificeren Dat er zijn verschillen en dan zullen de volgende onderzoeken waarschijnlijk nodig zijn, denk ik. Wat zijn uw specifieke interesses of doelen voor deze enquête??
    – IFPUG vergelijken met Nesma meetinspanningen (u vraagt ​​alleen deze meetmethoden)?
    – Of u wilt het schattingsproces verbeteren door nieuwe benaderingstechnieken voor te stellen die de inspanning verminderen waar dit het meeste invloed heeft (zoals de eenvoudige functiepunten)?
    – ..?

    Persoonlijk denk ik dat de schattingstijd in de levenscyclus van een project of applicatie een belangrijke factor is voor hoeveel tijd het kost om te schatten. Wanneer ik vereisten moet meten (nog niet gespecificeerde functionaliteit) het kost me veel meer tijd om de documentatie te verzamelen (als dat al beschikbaar is) of benodigde informatie in bijv. enkele workshops of interviews , vergeleken met wanneer een release klaar is en alle technische en functionele documentatie, handleidingen en handleidingen zijn beschikbaar en hoeven alleen maar snel te worden gescand en gemeten. Er is geen twijfel over het tijdstip van de meting (dus ik moet het zelf uitrekenen tijdens het invullen van de vragenlijst).

    Zoals Harold ook vermeldt, bij Nesma gebruiken we meestal een geschatte/globale meetmethode die de inspanning voor schattingsdocumentatie voor RET's DET's enz. aanzienlijk vermindert, omdat we alleen het type transacties en bestanden hoeven te classificeren zonder de complexiteit te bepalen.

    Ik ben geïnteresseerd in de resultaten!

    #2640
    Luigi Lavazza
    Deelnemer

    Beste allemaal,
    Mocht je mijn vorige post niet gelezen hebben, Ik ben een onderzoek gestart om te begrijpen hoe de kosten van functiepuntmeting zijn verdeeld over de meetactiviteiten en fasen. Vooral, Ik ben geïnteresseerd in de mening van experts in het meten van functionele afmetingen.

    Ik heb een heel eenvoudige vragenlijst opgesteld (beantwoorden duurt niet langer dan drie minuten!) op de volgende URL:
    http://kwiksurveys.com/s.asp?sid=aazttngx1iibno6450647

    Het uiteindelijke doel is om een (erg ruig) idee van hoe het meetproces wordt uitgevoerd. Ik zou ook graag de discussie over het dimensioneringsproces willen stimuleren.
    Als u geïnteresseerd bent om uw deskundige mening over dit onderwerp bij te dragen, ga alsjeblieft en vul de vragenlijst in, alstublieft.

    Voor het geval je mijn vorige post hebt gelezen, merk op dat ik de vragenlijst iets heb gewijzigd, de enquête uitbreiden naar niet-IFPUG-methoden en vereenvoudigde / schattingsmethoden.

    Als u opmerkingen of opmerkingen heeft, post ze alsjeblieft op dit forum, of stuur ze rechtstreeks naar mij (luigi.lavazza[Bij]uninsubria.it).

    Bedankt voor uw deelname aan de enquête!

Bekijken 5 berichten - 1 door 5 (van 5 totaal)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.