Nesma-startpagina Forums project controle Beste tool voor projectcontrole

Bekijken 5 berichten - 1 door 5 (van 5 totaal)
  • Auteur
    Berichten
  • #4217
    Ian Alyss
    Deelnemer

    We starten met een op maat gemaakte ontwikkeling van een nieuw voorraad- en magazijnbeheersysteem. We zijn van plan de voortgang van het project te volgen met een maatstaf voor de grootte (FP of vergelijkbaar). Wat is de beste tool om te gebruiken. Moeten we echt meer uitgeven dan € 10,000 op zo'n tool?

    #4234

    Ian, Ik denk niet dat je een dure tool nodig hebt. Zet gewoon uw geplande inspanning per week in Excel uit en plot de verwachte grootte die per week moet worden afgewerkt ook in Excel. Zorg ervoor dat je de maat op de juiste manier modelleert. Een paar tips:
    – We hebben het over de projectgrootte (niet de productgrootte). Veranderingen tijdens het project dragen bij aan de projectgrootte en hermodellering is noodzakelijk omdat de geplande projectgrootte toeneemt;
    – Bepaal het moment waarop u een functie gereed wilt melden (na programmeurstest? systeemtest? geïntegreerd?);
    – Schat het moment in waarop het team functionaliteit gaat leveren. Dat is het begin van de S-curve;
    – De functionele grootte die gereed is gemeld, volgt een S-curve. Zorg ervoor dat u de S-curve correct modelleert.

    Als uw inspanning boven het plan ligt en de maat onder de lijn, je weet dat je in de problemen zit.

    Natuurlijk, Hiervoor kunt u ook Earned Value Management-technieken toepassen: koppeling.

    Ik heb een paar jaar geleden een presentatie gegeven op de UKSMA-conferentie, maar dat was gericht op de dimensioneringsmethode die de voorkeur verdient bij projectbeheersing (Nesma / IFPUG of COSMIC). Bekijk die presentatie hier: koppeling

    #4242
    Ian Alyss
    Deelnemer

    Harold,

    Dank u. Dat is cool. Doe je – of iemand op dit forum – hiervoor een modelspreadsheet hebben.
    De basis is relatief eenvoudig, maar vooral de hermodellering van de S-curve is niet zo eenvoudig.

    Bedankt, Ian.

    #4256

    Ik heb deze lakens zelf helaas niet, maar ik denk dat je een aantal basisaannames moet maken (en zou moeten zijn) ondersteund door historische gegevens. Als u deze veronderstellingen niet kunt maken,, waarschijnlijk moet u toch een commercieel parametrisch model gebruiken. Je zou Galorath SEER-SEM PPMC of QSM Control kunnen bekijken.

    #4498

    Hoi Ian,

    Ik kan begrijpen dat u niet veel geld aan een tool wilt uitgeven. Ik zou van je leverancier verwachten dat hij de tool gebruikt en de output met je deelt. Dit is hoe ik werk in projecten.
    De beste projecten / bedrijven zijn degenen die tools zullen gebruiken om te schatten, tracking en rapportage, niet alleen moeite, mijlpalen maar ook defecten. Dit is iets wat je kunt lezen in de QSM Almanac. Je kunt het vinden op de QSM-website: http://www.qsm.com/blog/2014/announcing-qsm-software-almanac-2014-research-edition

    Mogelijk is er andere informatie beschikbaar van andere toolleveranciers, Ik heb daar geen links / informatie naar.

Bekijken 5 berichten - 1 door 5 (van 5 totaal)
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.